Haberler

17 Ocak 2012

Dr. Serdar Çam, Lübnan'da TİKA'nın Çalışmalarını İnceledi

TİKA Başkanı Dr. Serdar Çam, Dışişleri Bakanı Prof. Dr.  Ahmet Davutoğlu’nun Lübnan Cumhuriyeti’ne gerçekleştirdiği resmi ziyaret doğrultusunda 14 Ocak  2012 tarihinde Lübnan’a gitti.  Çam, mevkidaşı Kalkınma ve İmar Konseyi (CDR) Başkanı Nabil El Jisr ile 16 Ocak 2012 tarihinde bir görüşme gerçekleştirdi ve TİKA’nın bölgedeki çalışmalarını inceledi.

Görüşmede TİKA ile Lübnan Kalkınma ve İmar Konseyi arasındaki işbirliğinin güçlendirilmesi, Türkiye ile Lübnan arasındaki ekonomik ve ticari ilişkilerin arttırılması yönünde özel sektörün teşvikini ve istihdam oluşmasını sağlayacak proje modelleri ele alındı.

TİKA Başkanı Dr. Çam, TİKA tarafından Lübnan’ın güneyindeki Sayda şehrinde inşa edilen Türk Travma ve Rehabilitasyon Hastanesi, Kuzey Lübnan’da Aidamoun, Alquashra ve Albirre beldelerinde gerçekleştirilen su şebekesi projeleri ve Trablusşam’da restorasyonu devam eden Trablusşam Mevlevihanesi hakkında mevkidaşı ile görüş alışverişinde bulundu.

CDR Başkanı El Jisr, CDR’ın Lübnan genelinde gerçekleştirmekte olduğu imar projeleri hakkında bilgi verdi ve açtıkları ihalelerin Türkiye’nin en güçlü inşaat firmaları tarafından kazanılmasından memnuniyet duyduklarını ifade etti.

Görüşmede TİKA’nın önümüzdeki dönemde projelerin yakından takibi ve iki ülke arasındaki işbirliği projelerinin daha ileri götürülmesi için Lübnan’da açmayı planladığı koordinasyon ofisi konusu da ele alındı. CDR Başkanı sözkonusu ofisin açılışını bir müjde olarak kabul ettiklerini belirterek iki ülke arasındaki işbirliğini bir adım daha güçlendirecek bu haberi memnuniyetle karşıladıklarını kaydetti. TİKA Başkanı Dr. Çam ayrıca, CDR Başkanı El Jisr’i Türkiye’ye davet etti.

Sonraki Haber

TİKA Etyopya'da 1140 Öğrencinin Yüzünü Güldürdü

Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı (TİKA) beş kıtada, farklı gelişmişlik düzeyindeki ülkelerin kalkınma hedeflerini ve ihtiyaçlarını göz önüne alarak; işbirliğine dayalı eğitim projeleri gerçekleştirmeye devam ediyor. Herkesin temel eğitim almasını sağlamayı ve temel eğitime erişimi kolaylaştırmayı...